loading...
كاملترين مرجع مهندسي
بيش از 3000 كتاب الكترونيك(تبلیغات)

بيش از 3000 كتاب الكترونيك
قیمت: 5000 تومان
مجموعه كتابهاي الكترونيك با بيش از 3000 عنوان كتاب در موضوعات و دسته بندي‌هاي مختلف در قالب فايلهاي PDF و Word تمامي پوشه‌ها، دسته بنديها و كتابها به صورت فارسي نامگذاري شدند كه جستجو را بسيار آسان مي نمايد
برخي از عناوين و دسته بندي‌ها به عنوان نمونه: روانشناسي: •مجموعه مجلات ويستا - بخش موفقيت •اسرار موفقيت •الماسهاي آگاهي •آنچه نداريد به دست آوريد •تقويت قوه تخيل •ثروت •خلاقيت •راز موفقيت •راه به سوي خوشبختي •روابط خوب انسانها •زن و خشونت •فالون گنگ •مردان و زنان زميني •نكته هاي كوچك زندگي •... مذهبي: •احاديث •دعاها •صحيفه سجاديه •قرآن (با ترجمه، متن عربي، تفاسير مختلف و ...) •مفاتيح •ميزان‌الحكم •نهج‌البلاغه •استاد مطهري •آقاي قرائتي •آقاي بهجت •آقاي طباطبائي •آقاي مكارم شيرازي •آقاي حسن زاده آملي •...
برخی از ویژگیها
1) كتاب ها در فايلهاي متني قابل ويرايش  
2) كل قرآن و ترجمه و تفسير به صورت فايلهاي Word , PDF  
3) احاديث، شعر، ادبيات، روانشناسي، سياست، اقتصاد، اجتماعي و ...  
4) تمامي فايلها و پوشه ها به صورت كاملا فارسي نامگذاري شده اند  
5) عناوين و دسته بندي‌ها مختلف و گوناگون

برای سفارش بيش از 3000 كتاب الكترونيك اینجا را کلیک کنید.

MOHAMMAD بازدید : 1971 سه شنبه 23 اسفند 1390 نظرات (0)

عنوان پروژه :  طراحی پلان معماری کتابخانه


شرح مختصر :  طراحی کتابخانه با تمامی امکانات استاندارد شامل ورودی و سرسرا با طراحی با شکوه ، خروجی های جداگانه برای جلوگیری از شلوغی ، لابی بصورت نشمین و انتظار ، پذیرش و عضویت ، دو سالن مطالعه مجزا ، مخزن ، کتابداری ، سایت کامپیوتر ، سالن چند منظوره ، نمازخانه ، اتاق مدیر ، اتاق کارکنان ، انبار ، اتاق استراحت کارمندان ، آبدارخانه ، کافی شاپ ، سرویس های بهداشتی عمومی و مخصوص کارکنان ، تاسیسات ساختمان ، در نظر گرفتن رمپ برای معلولین و برای انتقال کتاب ها به انبار

کلمات کلیدی: طراحی کتابخانه، پروژه طراحی پلان معماری کتابخانه، پروژه های معماری، سرویس بهداشتی، تاسیسات ساختمان، اتاق نشیمن، طراحی خانه مسکونی، پلان معماری آپارتمان، مهندس محمد آقاصفری، پلان معماری اتاق خواب، طراحی اتاق پذیرایی، پلان های رایگان معماری، رمپ، طراحی پلان مغازه، پروژه رایگان اتوکد

MOHAMMAD بازدید : 1203 سه شنبه 23 اسفند 1390 نظرات (0)

عنوان مقاله :  کاروانسراها



شرح مختصر :  کاروانسراها، مهمانخانه های بین راهی کشور ایران در طی قرون متمادی گذشته بوده و سابقه آن به دوره هخامنشی یعنی بیش از دو هزار و پانصد سال قبل می رسد. در مسیر راه های مهم بین شهری، کاروانسرا ها به فاصله مسافتی که کاروان در یک روز می توانسته طی کند، ساخته می شده است. به دلیل خشکی نسبی آب و هوا در بخش عمده ای از کشور ایران و دور بودن شهر ها و آبادی ها از یکدیگر، وجود نقاطی جهت استراحت و تهیه آذوقه در بین راه، امری حیاتی و ضروری بوده و بدون وجود این ایستگاه ها، طی طریق و ارتباط بین مناطق مختلف کشور غیرممکن بوده است. از آنجایی که در دوره پیش از اسلام، خصوصاً در زمان پادشاهی هخامنشی، وسعت مملکت ایران بسیار زیاد بوده و کنترل این امپراطوری وسیع احتیاج به خطوط ارتباطی منظم و مطمین داشته، مورخین یونان باستان مانند هرودت و گزنفون از وجود راه های امن و کاروانسرا های خوب در ایران خبر می دهند. هرودت در مورد راه های امپراطوری هخامنشی می نویسد: «واحد مقیاس راه ها پرسنگ است و به مسافت هر چهار پرسنگ منزلی تهیه شده موسوم به ایستگاه؛ در این منازل مهمان خانه های خوب بر پا گردیده.

فهرست:

مقدمه

کاروانسرای قلعه خرگوشی

عناصر معماری

ویژگیهای معماری

پلان کاروانسراها

تقارن در پلان

محور بندی

نورگیری از داخل بنا

فضای چهار ایوانی، مطابق با معماری روز صفویه

استفاده از گنبدهای کوچک برای استاتیک بنا

نیارش

تعبیه حوض در مرکز بنا

تزئینات آجری و چفت و بست های فیلپوش

کاروانسرای قصربهرام

کاروانسرای افضل

شاخصه های معماری

کاروانسرای مادرشاه

MOHAMMAD بازدید : 710 سه شنبه 25 بهمن 1390 نظرات (0)


امروزه نرم افزارهای طراحی در صنعت از جایگاه ویژه ای برخوردارند زیرا یک طراح با کمک این نرم افزارها به راحتی می تواند در یک محیط مجازی و با ابزارهای پیشرفته طرح خود را پیاده سازند و در همان جا اقدام به ویرایش و بر طرف نمودن ضعف طرح خود نماید. امروز یکی از معروف ترین و قدرتمند ترین نرم افزارهای طراحی صنعتی را برایتان آماده کرده ایم. نرم افزار SolidWorks یک ابزار بسیار پیشرفته به منظور طراحی سازه های صنعتی به صورت سه بعدی می باشد. شما با استفاده از این نرم افزار می توانید اقدام به طراحی و ایجاد مراجع هندسی ، منحنی ها ، پلان ها با آفست کردن صفحه ، دستگاه مختصات جدید ، منحنی های مارپیچ ، شیب دهی به سطوح و قرینه سازی اشیائ سه بعدی ، چرخش پروفیل حول یک محور و ... نمایید. این نرم افزار قابل توجه بسیاری از مهندسان و دانشجویان رشته های مهندسی مکانیک ، مهندسی صنایع ، نقشه کشی صنعتی و ... بوده زیرا نسبت به نرم افزارهای مشابه از محیط کاربری ساده ای بر خوردار است و در عین حال به پیشرفته ترین ابزارهای طراحی و مدلسازی نیز مجهز می باشد. همچنین در این نرم افزار بخش های مجزایی برای مدل سازی ، عملیات ورق کاری ، جوش کاری ، ریخته گری ، قالب سازی ، تحلیل تنش ، مدلسازی رفتار و مقاومت قطعه تحت بار گذاری های گوناگون وجود دارد. بعلاوه در این نرم افزار ابزارهای جانبی مانند Cosmos-SolidCAM- Geartrax و ... قرار گرفته که می توان از آنها برای ماشینکاری و یا تحلیل قطعات نیز استفاده کرد. از دیگر قابلیت های بسیار خوب این برنامه قابلیت اتصال به نرم افزار های تحلیلی مانند: Fluenr ، Ansys و ... میتوان اشاره نمود.

MOHAMMAD بازدید : 1041 سه شنبه 11 بهمن 1390 نظرات (0)

عنوان جزوه :  آزمایشگاه مقاومت و مصالح ‎

شرح مختصر :  کلیه قطعاتی که در ماشینها و دستگاههای صنعتی بکار برده می شود دارای مقاومت و سختی های مربوط به خود هستند که مهندسین بعد از طرح ریزی یک ماشین یا دستگاه صنعتی و کلیة محاسبات مربوط به نیروهای وارد بر هر قطعه از این دستگاهها می بایست که قطعات فوق را با قطعه ای با جنس همان از نظر سختی و مقاومتشان مورد آزمایش قرار می دهند تا متوجه شوند آیا قطعه مزبور تحمل نیروها و یا تنش های وارد بر خود را دارد یا نه؟ این سختی ها توسط ماشین ها و دستگاههای مختلف انجام می شود.

مقاومت مصالح چیست ؟  وقتی جسمی تحت تاثیر نیروی خارجی قرار می گیرد بر حسب مقدار و نحوة تاثیر نیرو از خود مقاومتهای مختلفی نشان می دهد . علمی که نحوة اثر نیرو به اجسام و عکس العمل را که آنها از خود نشان می دهد را بررسی می کند را مقاومت مصالح می گویند . مقاومت مصالح از روابط و نسبت بین نیروهای خارجی و قوای داخلی اجسام ( قوای به هم چسبندگی) ذرات جسم بحث می کند . این روابط به جنس جسم و ابعاد جسم و نحوة وارد آمدن نیرو بستگی دارد.

فهرست : 

هدف از آزمایشگاه مقاومت مصالح

مقاومت مصالح چیست ؟

اصطلاحات رایج در مقاومت مصالح

آزمایش کشش

تست پیچش

تست ضربه

سختی سنجی برینل

آزمایش خمش یا خیز

MOHAMMAD بازدید : 715 جمعه 09 دی 1390 نظرات (1)

معماری اسلامیایران در مرز میانه گرایش های شدید مذهبی و باورهای تاریخی و فرهنگی و آیینی از یک سوء و مختصات نظم پذیری وبریدن از هستی شناسی به شیوه کهن و روی آوری به معرفت شناسی ( epistemology ) از طریق عقل محوری خود بنیان ابزار ساز جهان مدرن از سویی دیگر ؛قرار گرفته است که در آن حتی بازگشت مجدد به اسطورها و مناسک آیینی از دیدگاه عقلی و کاربردی صورت می گیرد و از ابعاد ایمانی و اعتقادی تهی است .

سرفصل :

پیوند معماری با طبیعت

هندسه

شفافیت و تداوم

راز و ابهام

چشم‏دل

پیدایش فرم در معماری ایرانی

فرم‏های ساده

برج‏ها و منارها

ایوان

تالار

چهار طاق

دالان

حیاط فرم‏های مرکب

تاریخچه معماری معاصر ایران

برسی آثار دو معمار معاصر ایرانی

مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول

سیر تحول و ویژگیهای معماری میرمیران

بنای مجموعة فرهنگستانهای ایران

بنای مجموعة ورزشی رفسنجان

بنای کتابخانة ملی ایران

بنای موزة ملی آب ایران

بیش از ۶۵ صفحه فایل Word

کلمات کلیدی: ايوان, برج‏ها و منارها, بناي كتابخانة ملي ايران, بناي مجموعة فرهنگستانهاي ايران, بناي مجموعة ورزشي رفسنجان, بناي موزة ملي آب ايران, تاريخچه معماري معاصر ايران, دالان, معماری, معماری اسلامی, معماری ایرانی, معماری غرب, معماری مدرن, پيوند معماري با طبيعت, چهار طاق

پسورد: www.prozhe.com

حجم فایل : ۶۶ کیلوبایت

 

 

MOHAMMAD بازدید : 1078 جمعه 09 دی 1390 نظرات (0)

مجتمع  های مسکونی در ایران

در این مقاله به بررسی‌۳ مجتمع مسکونی در سطح شهر مشهد می پردازیم که انتخاب این مجتمع‌ها به علت شباهت در فرم بافت بلوکها و تعداد واحدها می‌باشد.

۱- مجتمع مسکونی ۵۱۲ دستگاه

۲ – مجتمع مسکونی غدیر

۳- مجتمع مسکونی ولی عصر

مجتمع مسکونی ۵۱۲ دستگاه به لحاظ تعداد طبقات و تعداد واحدها در هر طبقه و افراد بلوکها می‌تواند کمک خوبی برای پروژه‌ طراحی باشد. یکی از محدود مجتمعهایی است که مشارکت ساکنین در بهبود شرایط زیست محیطی بصورتی قوی و مثبت تاثیر گذار بوده است. همچنین در این مجتمع میزان تغییرات ایجاد شده در واحد مسکونی و محیط اطراف در جهت انطباق با شرایط زیستی خانوار ، نمود چشمگیری می‌یابد و از این جهت نیز می‌تواند مورد بررسی و تحلیل واقع شود. این مجتمع‌یکی از محدود مجتمعهایی است که در زمینه مشارکت و ارتباط اجتماعی ساکنین به لحاظ بافت همگن ان خصوصا در ابتدای شکل‌گیری می‌تواند مورد بحث قرار گیرد . چرا که در آغاز سکونت افراد در این مجموعه فضاهای باز فاقد درختان سبز و بافت گیاهی بود. ( دلیل این امر عدم قبول مسئولیت از سوی سازمان پارکها و فضای سبز در جهت ایجاد حفظ و نگهداری فضای سبز مجتمع ۵۱۲ دستگاه می‌باشد ) درحالیکه همین سازمان در زمان مسئولیت فضای سبز مجتمع ۶۰۰دستگاه را که در مجاورت این مجموعه قرار داردعهده‌دار بوده و بخوبی از عهده انجام این امر بر می‌آید.

سرفصل :

مطالعات تطبیقی ( مجتمع‌های مسکونی در ایران )

بررسی ویژگیهای کالبدی – فضایی مجموعه

بررسی پلان طبقات

نکات مثبت

نکات منفی

مجتمع پردیس

بررسی نظام توده و فضا

بررسی پلان معماری

پسورد: www.prozhe.com

حجم فایل : ۱۹ کیلوبایت

 

MOHAMMAD بازدید : 1733 جمعه 09 دی 1390 نظرات (0)

ستاتیک، یا ایستایی‌شناسی شاخه‌ای از دانش فیزیک و علوم مهندسی است که به بحث و مطالعه دربارهٔ سامانه‌های فیزیکی در حال تعادل ایستا ( یا تعادل استاتیکی ) می‌پردازد. تعادل ایستا حالتی است که در آن، مکان نسبیِ زیرسامانه‌ها نسبت به یک‌دیگر تغییر نکند یا آن‌که اجزا و سازه‌ها در اثر اعمال نیروهای خارجی، در حال ایستا و سکون باقی بمانند. در حالت تعادل ایستا، سامانهٔ مورد نظر یا در حال سکون است یا مرکز جرم ( گرانیگاه ) آن با سرعت ثابت حرکت می‌کند. این جزوه ، یک جزوه درسی نسبتا کامل برای درس استاتیک به شمار می آید که شامل سرفصل زیر است :

سرفصل :

اصول ایستایی

قوانین نیوتون

سیستم های یکاها

قانون متوازی الاضلاع

قانون فیثاغورث

اجسام صلب

ضرب بردارها

قضیه وارینون یا اصل گشتاور

گشتاور یک نیرو حول یک محور

کوپلهای معادل

جمع بستن کوپل ها

برآیند مجموعه نیروها

برآیند پیچ گوشتی دار

تعادل اجسام صلب

نمودار جسم آزاد

گرانیگاه یک صفحه

گرانیگها یک سیم

تعیین مرکز های هندسی یه روش انتگرال گیری

بارها گسترده بر روی تیرها

انواع خرپاها

روشهای آنالیز خرپاها

پسورد: www.prozhe.com

حجم فایل : ۳۸۹ کیلوبایت

MOHAMMAD بازدید : 621 جمعه 09 دی 1390 نظرات (0)

عنوان جزوه : معماری استان خراسان رضوی

قالب بندی : Word 2003

شرح مختصر : سرزمین گسترده خراسان به خاطر پهناوری و دیرپایی و اصالت تاریخ خود فرهنگ‌های متنوع و اندیه‌ها و مذاهب و هنرهای گوناگون را در خود پرورانده است . علاوه بر ادبیات کهن که زبانزد خاص و عام است آثاری همچون آتشکده‌ها و مساجد معابر و رباط‌ها و بناهای گوناگون تاریخی در این استان خودنمایی می‌کند این ابنیه تاریخی که نمونه‌ای از ذوق هنری و مذهبی گذشتگاه است از اهمیت خاصی برخوردار است و می‌تواند بهترین نمونه شناخت هنر و فرهنگ گذشته این سرزمین باشد بناهایی که تاکنون در این سرزمین به یادگار مانده و شناسایی شده است نمونه‌هایی است از هنر دوران ساسانی تا عصر معاصر. در این کتاب ضمن بررسی سابقه تاریخی تا عصر معاصر وجود حرم مطهر حضرت رضا (ع) در شهر مشهد سبب شناختن بناهای دیگر شده که مجموعه‌ای زیبا را پدید آورده است . در ادوار مختلف سلسله‌های گوناگون که می‌خواستند به ظاهر پیوندشان را بامذاهب حفظ نمایند به ساختن این آثار و یا تعمیرات و ملحقاتی در اطراف حرم مطهر پرداخته‌اند به این جهت شناخت و بررسی بناهای اطراف بارگاه مقدس رضوی می‌تواند گوشه‌ای از فرهنگ معماری اسلامی را به ما بشناساند.

معماری خراسان، معماری مشهد، معماری حرم امام رضا، شهر مشهد، استان خراسان، تاریخچه مشهد، مدارس مذهبی، وجه تسمیه مشهد، پیشینه تاریخی نوغان، وجه تسمیه نوغان، سناباد، مشهد الرضا، مصلا، مصلی مشهد، طرقبه، شاندیز، مهربک، معماری خراسان جنوبی ، معماری خراسان شمالی، معماری شهرهای ایران، معماری ایران

پسورد: www.prozhe.com

حجم فایل : ۲۸ کیلوبایت

 

MOHAMMAD بازدید : 676 جمعه 09 دی 1390 نظرات (0)

معماری آب در کویر

عنوان پروژه : آب معماری کویر

قالب بندی : PDF

شرح مختصر : کویر همواره مفهومی از خشکی و بی آبی را به دنبال داشته است و آب در معماری کویر به عنوان اصلی ترین عنصر حیات بخش مطرح بوده است . در جائیکه تضاد بین خشکی و آب جلوه گر می شود, نگرش مردم نسبت به آب متفاوت از مردم سایر اقلیم ها می باشد. این نگرش متفاوت زاینده ریشه ها و مفاهیم نمادین است که همواره تبلوری کالبدی درمعماری کویر داشته است, نظیر جوشگاههای باغ ایرانی که نمادی از سرچشمه ها می باشد و از این جوشش و حرکت آب در دل خاک زندگی و معماری کویر هستی میگیرد. در کویر آب نیست اما هر خطی برخاک یادآور خاطره آب است و مهمترین عامل شکل دهنده به فضای زندگی مردم. مکانیابی شهرها, نظم شبکه معابر, توالی فضاهای باز و بسته مسکونی, امتداد حرکت قناتها, تحت تاثیر مقوله آب شکل گرفته است. مسلم آن است که جلوه های نمادین آب در معماری کویر یکی از عوامل هدایت کننده فکر معمار در خلق فضا بوده است, فضائی که به واسطه سوار شدن بر مفاهیم عمیق فکری و معنوی همواره مورد ستایش بوده و زندگی درون خود را حفظ کرده است. امروزه با از دست رفتن این جلوه های نمادین و مفاهیم بنیادین در تفکرات معماری و خالی شدن کانسپتهای طراحی از معنا, فضاهای کالبدی زندگی به رفع نیاز فیزیکی تنزل یافته اند. هدف از این مقاله بازنگری مفاهیم نمادین آب در معماری کویر و تاثیر آن بر زندگی مردم می باشد

کلمات کلیدی : نماد ، سمبل، آب ، باغ ایرانی، رود، کالبد، جوشگاه، چشمه، قنات، آبراه، چشمه گاه، نمادپردازی، نماد و سمبل در سنت ایرانی، برسی نمادین آب، نماد آب در قرآن، آب در باغسازی کویر، جنبه نمادین نهر، آب ساکن، آب کر، باغ شاهزاده ماهان کرمان، چهار باغ اصفهان، آب درمعماری کویر، ایوان فضای نیمه باز، آب و نور، سمبلیسم، معماری مناطق کویری

 


 حجم فایل : ۸۰۳ کیلوبایت

 

MOHAMMAD بازدید : 642 جمعه 09 دی 1390 نظرات (1)

حیات کویر عنوان مقاله : توسعه حیات در کویر

قالب بندی : PDF

شرح مختصر : ما در کشوری زندگی می کنیم که در حدود سه چهارم مناطق ان در محدوده گرم و خشک و نزدیک به یک سوم مساحت آن کاملا کویری است. وجود صدها محوطه باستانی در یزد ،کرمان،کاشان،نطنزو…..موید ان است که انسانها در طول تاریخ با توجه به قدمت حضورشان همه این مناطق را زیر پا گذاشته و با مشاهده اندک پتانسیل زیست-انسانی با توجه به تکنیک در دسترس بنیان زندگی اجتماعی را بنا نهاده اند. شرایط آب و هوایی در کویر دشوار است اما با طراحی های همساز با اقلیم در این مناطق،گذشتگان بر شرایط دشوار ان فایق امده و زندگی در این مناطق را آسان نموده اند. در حال حاضر طراحی های نامناسب بدون در نظر گرفتن شرایط اقلیمی در بعضی نقاط موجب شده تا مردم با این تصور که زندگی در این مناطق بسیار دشوار است حاشیه کویرها را ترک کرده به مناطق با شرایط آب و هوایی مناسب تر کوچ کنند.و در دسته دیگر ازاین مناطق که برای سکونت دایم مناسب نمی باشد ولی دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است ،در نظر نگرفتن امکانات و تسهیلات لازم برای گردشگران موجب شده که این بخش عظیم از سرمایه ملی به دست فراموشی سپرده شود

کلمات کلیدی : مهرنوش لطیفی، توسعه حیات در کویر، معماری سنتی در مناطق گرم و خشک، توسعه حیات، معماری کویر، جاذبه های گردشگری کویر، اصولی برای طراحی در کویر، جانوران کویری ، استفاده از عمق زمین برای جلوگیری از فرسایش، گرد و غبار، کمبود آب در کویر، گرمای شدید در کویر، عایق حرارتی، معماری گرم و خشک، دانلود مقاله های معماری،

پسورد: www.prozhe.com

حجم فایل : ۷۳۱ کیلوبایت

 

MOHAMMAD بازدید : 834 جمعه 09 دی 1390 نظرات (0)

اقلیم در معماری

عنوان مقاله : اقلیم در معماری

قالب بندی : word 2003

شرح مختصر : اهمیت تاثیر اقلیم بر معماری،انجام مطالعات و پژوهش های جامعی را در این زمینه ایجاب می کند.بویژه در کشور ما که تنوع شرایط اقلیمی در آن کاملا مشهود است.انجام تحقیقات گسترده در این زمینه امری اجتناب ناپذیر است.

بطورکلی،این پژوهش ها به دو صورت نظری وعملی انجام می گیرد.دروجه اول،مباحث نظری مربوط به اقلیم و ساختمان،مورد بررسی قرارمی گیرد و در وجه دوم،با بهره جستن از آمار آب و هوایی مناطق مختلف و انجام تقسیم بندی های اقلیمی،همچنین با استفاده از نمونه های ساختمانی مناطق مختلف اقلیمی،آزمایش ها و محاسبات دقیق صورت می گیرد

سرفصل :

تاثیر اقلیم در معماری

حوزه های اقلیمی ایران

تقسیمات اقلیمی در جهان

تقسیمات اقلیمی در ایران

تقسیمات اقلیمی و تیپولوژی معماری

ویژگی های معماری بومی مناطق معتدل و مرطوب

اقلیم و ساختمان

تابش آفتاب و تأثیرآن بر ساختمان و محیط اطراف

شرایط اقلیمی و خصوصیات آب و هوایی

فرم بنا

استفاده از ایوان و حیاط کوچک در بنا

پلان ، فرم بنا و نحوه قرار گیری آن

اتاق های کوچک با ارتفاع کم

بازشوهای کوچک

دیوارهای نسبتا قطور

بام های مسطح

کالبد شهری و روستایی

اقلیم گرم و خشک

تهویه موردنیاز اقلیم گرم و خشک

پسورد: www.prozhe.com

حجم فایل : ۲۰ کیلوبایت

 

درباره ما
نهتانی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 209
  • کل نظرات : 68
  • افراد آنلاین : 13
  • تعداد اعضا : 7013
  • آی پی امروز : 39
  • آی پی دیروز : 174
  • بازدید امروز : 62
  • باردید دیروز : 254
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 709
  • بازدید ماه : 709
  • بازدید سال : 60,516
  • بازدید کلی : 1,630,677